431-1

Företagen tenderar idag att bli allt mer kreativa med hur de inspirerar sina medarbetare att skapa stordåd på jobbet. En av de saker som används mer och mer är spelifiering som på engelska kallas för gamification. Det finns ett antal olika företag som erbjuder spelifiering till såväl stora som små företag.

Spelifiering eller gamification som det också kallas passar för såväl mindre som stora företag som vill skapa en roligare arbetsmiljö för alla. Dessutom är vilken bransch man är verksam inom inte avgörande, det är lika smart oavsett. Att spelifiering intresserar allt fler företagare är med andra ord inte så konstigt och Bisevo är ett företag som kan hjälpa till med att göra detta till verklighet på ditt företag.

Fördelar med gamification

  • Dina medarbetare, och du själv, får möjlighet att vidga era vyer och se nya sätt att arbeta för att resultatet ska bli så bra som möjligt. Detta leder i längden till utveckling såväl professionellt som personligen.
  • Du får mätbara sätt att se över hur ni arbetar på företaget och därmed får du också möjligheten att se vart ni behöver förbättras. Detta är bra för alla som arbetar på företag och framförallt verksamhetens resultat.
  • Det leder till fler samtalsämnen och detta gör att ni känner att arbetsplatsen blir trevligare att befinna sig på. Dessutom är även detta positivt för resultatet eftersom en gladare arbetsplats ofta leder till starkare resultat.

Så ska fler turister lockas med gamification är en rubrik man nyligen läst i tidningarna. Detta är ett kul exempel på hur gamification passar för alla företag och branscher. Ovan nämna fördelar gör bara det hela än tydligare och är något som är väl värt att tänka på inför ditt beslut kring om detta är något för er eller inte.

Medias rapportering kring gamification

431-2

I tidningarna rapporteras det ofta om spännande ny utveckling inom affärsvärlden och hur företag kan se till att de ligger i framkant i en värld där konkurrensen blir allt större. Arbetsförmedlingen satsar på utbildning med inslag av gamification. Läs mer i denna artikel i Computer Sweden och ta reda på mer om hur gamification är superbt även för att få in fler i arbete.

Dalarnas Tidningar satsar på gamification för att bli en mer populär besöksdestination och detta är en kul artikel som i princip berättar att så ska fler turister lockas med gamification. Att läsa denna artikel ger dig definitivt en god inblick i hur man kan dra nytta av gamification i flera sammanhang i samhället idag.

Men hur vet man då vilket företag man ska vända sig till för att få hjälp med gamification på företaget? Detta är med stor sannolikhet något som de flesta företagare inte har varit med om förut och därför kan det kännas svårt att veta hur man ska sätta igång. Det finns dock ett par saker man kan ta med i beräkningen när man bestämmer sig.

Tänk på detta då du väljer leverantör för gamification

  • Kolla med bekanta som också driver företag eller arbetar inom affärsvärlden och se om de har några tips. Det är alltid värdefullt att fråga människor man har förtroende för om man vill försäkra sig om att man får svar man kan lita på.
  • Sök på nätet efter alternativ. Vare sig du söker på så ska fler turister lockas med gamification eller något annat så kommer du att få flera resultat. Genom att läsa på flera sajter kan du få en välbalanserad bild av vad andra har tyckt om olika leverantörer och då kan du ta ett tryggare beslut kring vad du vill göra. Detta kan spara dig både tid och pengar i längden och är väl värt din tid.
  • Ställ frågor om du undrar över något. Att få svar på det man inte är säker på är viktigt för att man ska kunna undvika företag som inte levererar vad man bett om. Därför är det alltid bättre att skapa sig en klar och tydlig bild av vad som ingår och hur de arbetar i förväg. De bör alltid svara dig ordentligt och får du inte den kontakt du söker bör du därför fundera på att vända dig till någon annan istället. Du vill ju ha ett företag som bryr sig om att deras kunder ska känna sig väl till mods.
  • Fundera över hur mycket ni har råd att spendera. Det är naturligtvis en investering att satsa på gamification på företaget där ni också har mycket att vinna. Samtidigt måste ni undvika att riskera företagets ekonomiska framtid för att göra detta projekt. Be den som är ekonomiansvarig att göra en budget som håller.

Så ska fler turister lockas med gamification och företag utvecklades med hjälp av gamification – det finns mycket att läsa om ämnet. Genom att göra efterforskningar ökar du chansen för ett gott resultat hos just er.